Barion Pixel
Press "Enter" to skip to content

Visszhang

Visszhang

Nagy érdeklődés kísérte az „Elképzelések és koncepciók Budapest közlekedésének fejlesztésére” című februári programunkat. Több mint 85-en vettek részt a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozatának Senior Csoportja és Egyesületünk közös rendezvényén, melyet tervezők, kutatók és kerületi önkormányzati képviselők is megtiszteltek, de számos fiatal is gazdagodott e témában.

Molnár László a FŐMTERV elnök-igazgatója az utóbbi 5 év budapesti városfejlesztési és közlekedési rendszer fejlesztési tervei alapján mutatta be a hálózatfejlesztési javaslatot. Kiemelte, hogy a stratégiai fejlesztés elengedhetetlen, pl. a P+R hálózat kialakítása (mely helyekből többet épp forgalomkeltő funkcióra már elépítettek!), hogy az agglomerációból és a hegyvidékről érkező személygépkocsi forgalmat megállítsák, s az autós tömegközlekedésre váltson át ott. Szó volt a metróvonalak meghosszabbításának igényéről, továbbá az „5-s metró” a szentendrei HÉV- ráckevei HÉV egybekapcsolásával, míg a „6-s metró” a történelmi útvonalú kis-földalatti M-3 és Budai Vár közötti meghosszabbításával, alakulna ki.

Várady Tamás igazgató úr a vasút-metro összekapcsolásával a gyors-tömegközlekedés egységes rendszerré alakításának szükségességét emelte ki. Szálka Miklós tervező az önkormányzati politikát belülről is látja, a 23 részre tagolt főváros buktatóit.

Tíz hozzászóló közül volt aki a vasút szűkös anyagi helyzetét is ecsetelte, mások a forgalomszervezés hiányosságára világítottak rá. Nem a tervezőkön múlik, hogy a lakosság keveset érez e nagyszabású elgondolásokból!

Dr. Buzna Margit