Barion Pixel
Press "Enter" to skip to content

Tudatos vásárló? Tudatos városnéző?

Ez a cikk még 2019-ben íródott, de Ráday Mihály megkért, hogy ne jelentessük meg, hogy ne rontsuk vele az IPM üzleti lehetőségeit… Gondolom – legalábbis a Nagytemplom ügyében – mára ez megfordult, inkább reklámnak lehet tekinteni, hogy felhívjuk a figyelmet Ráday úr írása kapcsán a folyóiratra…

A tudatos vásárló nem ész nélkül vesz meg mindent, amit lát, hanem figyel, fontolgat, elolvassa a termék leírását, összetevőit, tájékozódik a gyártójáról, az előállítás technológiájáról, és még sok mindenről. A tudatos ellentéte a beidegzett, gépies, ösztönös, az ész nélküli és hasonlók.

Debrecenben jártunk jó néhányan a VFSZ Országos Találkozóján, melynek programjában több séta, városnézés sőt kirándulás is szerepelt. Természetesen a csekély szabadidőnket sem a szálláson töltöttük, hanem igyekeztük megismerni a várost. Ki-ki a temperamentuma, érdeklődése szerint a Botanikus kertet látogatta meg, koncertre ment, a szecessziós épületeket fényképezte, vagy a felújított ortodox zsinagógában tanulmányozta a hitközség életét tudatos városnézőként vagy annak ellentéteként.

A Találkozó egyetlen részvevője sem kerülhette el a Nagytemplomot, hiszen ez a helyszín is szerves része volt az eseménysorozatnak. De vajon, ki mit látott, vett észre közben? Hányan kapaszkodtak fel a toronyba, vagy vették a fáradtságot, hogy felfedezzék a környék szobrait? Ki, mit fényképezett le? Később ki vette le otthon a könyvespolcáról a vonatkozó irodalmat, ment el egy könyvtárba, vagy legrosszabb esetben a “neten” bogarászott a látottak után, hogy tudatos városnéző legyen?

Jobb üzletekben szép csendesen bele lehet olvasni a különböző kiadványokba, így találkozott e sorok írója Ráday Mihálynak a Debreceni Nagytemplomról írt cikkével, melyet minden bizonnyal az Országos Találkozó során tett látogatás ihletett. Ezt a bejegyzést pedig a megdöbbenés ihlette, hogy Elnök Úr mennyivel többet látott mint e sorok írója. Persze nem keseregni kell ezen, inkább megtanulni a trükköt, hogyan legyünk tudatos városnézők!

Jeney A.

Végül egy kis reklám: Az IPM legújabb számában (2020.07.28.) Ráday Mihály a 2016-ban felújított, keszthelyi Amazon Szállóról ír…

View Fullscreen

***

Be First to Comment

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

    Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .